mitzithehovawart

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av mitzithehovawart - 31 mars 2012 14:15

Det har varit lite dåligt med bloggandet här men nu får jag ta och uppdatera lite.


Mitzi har fyllt 1 år!


Fyra dagar efter ettårsdagen så började hon löpa för första gången. Så nu är hon inne i sitt första löp. Märks inte så jättemycket på henne än, hon är mer eller mindre som vanligt.

I häromdagen skulle vi gå ut på en sista kissrunda sent på kvällen när Mitzi helt plötsligt drar som en avlöning in i skogen från tomten. Vi ropade utan respons, inte alls likt henne. Jag blev så stressad att jag tog bilen och åkte upp på vägen (en liten privat väg med vägbom) för att se om hon dragit dit. Nix ingen Mitzi!
När jag kommer tillbaka efter ett par minuter så sitter hon snällt vid parkeringen och väntar. Troligen hade hon inte alls varit långt borta utan bara en liten bit in i skogen, en liten skogsremsa som går mellan vår tomt och vägen. Hon struntade helt enkelt i oss.


Dagen efter så förstod jag varför hon drog. Det var vildsvinsspillning och "bökspår" precis där hon stack iväg. Hon har jagat bort rådjur från tomten tidigare. Hon jagar bara bort dem och vänder sen.
Jag är livrädd för att hon ska hamna i konflikt med vildsvin. Har till och med funderat på en skyddsväst men det verkar som om hon inte är intresserad av att gå i clinch med dem utan "bara" jaga bort dem från sitt revir. I skogen är hon mest intresserad av att äta deras bajs.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards