mitzithehovawart

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Tjuv? Jajamänsan!

Av mitzithehovawart - 13 april 2012 14:30

När vi funderade på att skaffa hoffe så gjorde jag en rejäl research, det är sådan jag är.

En av de saker jag läste om rasen var att de är mattjuvar av rang. Jaja tänkte jag, vilken hund är inte det?
HAHAHAHAHAHA vilken dummerjöns jag var!

Här snackar vi inte vanliga små mattjuvar utan mattjuvar i elitserien, riktiga PROFFS alltså.


Mitzi kan utan att skämmas eller visa en min stjäla en smörgås ur min hand om jag råkar titta en aning åt sidan. Eller varför inte stjäla en hel lunchtallrik när husse sträcker sig efter senapen? Annars går det bra att lyfta ner en stekpanna, i teflon visserligen, från spisen och glufsa i sig hela innehållet –  allt utan en enda ljud.


En dag hittade jag henne stående på skrivbordet ätandes kattmaten som står där. Säger man nej eller apapapp så skiter hon fullständigt i det utan fortsätter ändå. Att få sno maten är mer värt än obehaget som kan tänkas komma.


Så ni som inte har hoffe, än, märk mina ord: DE ÄR PROFESSIONELLA MATTJUVAR!


Idag har vi börjat sätta upp staket i nät (vid sommarstugan) så inte Mitzi ska gå in på grannens tomt. Hon har lite svårt att komma ihåg var tomtgränsen går när hon ser fåglar på granntomten.

Såhär blir det.

DSC00951

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mitzithehovawart - 20 juni 2013 09:15


Önskar Mitzi & Co!  

Av mitzithehovawart - 11 juni 2013 22:45


I helgen var vi på personsökkurs. Det var otroligt roligt tyckte både Mitzi och vi. Mitzi var väldigt motiverad, kanske till och med lite övertaggad så hon blev aningen okoncentrerad stundvis. Det var verkligen roligt att det var så olika hundtyper m...

Av mitzithehovawart - 15 maj 2013 21:24

Idag provade vi en ny aktivitet som omväxling till det vanliga godisletandet. Jag hade sparat tomma toarullar som jag fyllde med bitar av blodpudding och band fast snören i. Sen gick jag ut och satte upp dem i äppelträden som vi har utanför. toarulla...

Av mitzithehovawart - 18 april 2013 09:32

Jag hittade några gamla bilder från när vi var ute i "spårskogen" i höstas som jag tänkte visa.           Fästingplock. Tror vi fick ihop 20-25 fästingar den här gången!         ...

Av mitzithehovawart - 18 april 2013 09:15

Jag har inte tyckt att Mitzi har växt speciellt mycket, mer än breddat sig, sen i höstas. Så var det inte upptäckte jag när det var dags att sätta på henne regntäcket som hon hade i höstas.Jag var tvungen att mäta henne när jag såg hur regntäcket sat...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards