mitzithehovawart

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Världens bästa hund!

Av mitzithehovawart - 24 april 2012 18:09

Nu är båten hemma vid vår brygga!


Har funderat på hur Mitzi ska reagera på båten. Hur hon ska klara att gå på båten fast det rör på sig osv.

Min egen strategi är att inte göra någon grej av det, utan bara ta det som det kommer och lita på att hon fixar det.

Klart hon fixade det! Hon hoppade på båten själv när jag hade lämnat henne på bryggan. Helt plötsligt var hon bakom mig. Hon knatade på skarndäcket (kanten där man går runt båten) som om hon aldrig gjort annat. Nu går hon på och av båten helt utan hjälp och till och med travar på skarndäcket (till mattes förskräckelse). Hon går runt på båten helt obehindrat, både ute och inne.

Båten ska renoveras så det blir en del jobbande på den men Mitzi verkar inte ha något emot att vara med.

Vilken vovve!


Verkar som om jag har tur med mina hundar för min förra hund Katja var likadan. Hon bangade inte för någonting. Hon klättrade även uppför stegar utan att blinka, vilket kunde skapa oanade problem ibland. En gång var jag uppe på en höskulle och hör något bakom mig som tassar. Gissa vem som hade klättrat upp för en 3 meter hög nästan helt rättuppstående stege och stod bakom mig glatt viftandes på svansen? Tyvärr var hon inte lika duktig att klättra ner. Var en del problem att få ner henne igen.


Lite bilder på Mitzi och båten:

             


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mitzithehovawart - 20 juni 2013 09:15


Önskar Mitzi & Co!  

Av mitzithehovawart - 11 juni 2013 22:45


I helgen var vi på personsökkurs. Det var otroligt roligt tyckte både Mitzi och vi. Mitzi var väldigt motiverad, kanske till och med lite övertaggad så hon blev aningen okoncentrerad stundvis. Det var verkligen roligt att det var så olika hundtyper m...

Av mitzithehovawart - 15 maj 2013 21:24

Idag provade vi en ny aktivitet som omväxling till det vanliga godisletandet. Jag hade sparat tomma toarullar som jag fyllde med bitar av blodpudding och band fast snören i. Sen gick jag ut och satte upp dem i äppelträden som vi har utanför. toarulla...

Av mitzithehovawart - 18 april 2013 09:32

Jag hittade några gamla bilder från när vi var ute i "spårskogen" i höstas som jag tänkte visa.           Fästingplock. Tror vi fick ihop 20-25 fästingar den här gången!         ...

Av mitzithehovawart - 18 april 2013 09:15

Jag har inte tyckt att Mitzi har växt speciellt mycket, mer än breddat sig, sen i höstas. Så var det inte upptäckte jag när det var dags att sätta på henne regntäcket som hon hade i höstas.Jag var tvungen att mäta henne när jag såg hur regntäcket sat...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards