mitzithehovawart

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av mitzithehovawart - 2 maj 2012 16:22

Den där hunden som brukar bitas, nypas, hoppa som en tok på allt och alla, ha sönder saker, strunta i vad jag säger, jaga katterna och vara allmänt odräglig?

Fattar ingenting!

Hon har uppfört sig så välartat på sista tiden att jag tror någon har bytt ut henne. Hon ligger på tomten lös i timmar utan att beträda grannens tomt en enda gång. Hon kan leka med andra hundar och avbryta direkt jag säger att nu ska vi gå. Medan de andra hundarnas ägare får koppla sina hundar. Hon ligger snällt på bryggan om hon inte är i/på båten medan vi jobbar med den. Hon ligger faktiskt just nu ute på gräsmattan och sover.

Hon går lös nästan hela tiden när vi går på promenad utan problem. All lydnad som jag försökt få i henne utan framgång verkar helt plötsligt ramlat på plats. Är det "efter-löpet-koma"? Jag kommer väl få ångra mig bittert att jag skrev detta men jag nästan saknar min vilde. När kommer bakslaget tro?


Idag har det varit en härlig vårdag!
Vi har tränat lite lydnad och Mitzi har letat godis som jag gömt i barken på björken, hon brukar gilla det. Sen har Mitzi slappat och halvbadat.
Lite bilder:

 

 

     



Av mitzithehovawart - 2 maj 2012 12:40

Inte lätt att bestämma sig när man har konstant beslutsångest.

Just nu funderar jag på flytväst till "Mitzioso". Att det ska vara så svårt att åtminstone bestämma sig för vad man tycker och vill ha.


Just nu står det mellan dessa.


1. Hurtta, i rosa eller gult. Jag var helt säker på en rosa men T anser att gult är ett bättre val ur säkerhetssynpunkt för den syns bättre. Det är ju det enda argumentet jag inte kan säga emot.

 



2. Baltic Special. Färgen behöver vi inte fundera på, den finns bara i gult.

 

3. Baltic Mascot. Matchar katternas flytisar och finns i både gult och rosa, finns även i grönt men Heddis har en rosa specialsydd för henne och de andra katternas är gula så Mitzis bör vara gul eller rosa.

 

4. Kayoba, en uppstickare som verkar ny på marknaden. Har iallafall inte sett den förr. Ser väldigt smidig ut men är den tillräckligt säker?

       

Någon som har något tips eller erfarenhet av någon av dessa? Snälla dela med er isåfall!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards