mitzithehovawart

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Var är min hund???

Av mitzithehovawart - 2 maj 2012 16:22

Den där hunden som brukar bitas, nypas, hoppa som en tok på allt och alla, ha sönder saker, strunta i vad jag säger, jaga katterna och vara allmänt odräglig?

Fattar ingenting!

Hon har uppfört sig så välartat på sista tiden att jag tror någon har bytt ut henne. Hon ligger på tomten lös i timmar utan att beträda grannens tomt en enda gång. Hon kan leka med andra hundar och avbryta direkt jag säger att nu ska vi gå. Medan de andra hundarnas ägare får koppla sina hundar. Hon ligger snällt på bryggan om hon inte är i/på båten medan vi jobbar med den. Hon ligger faktiskt just nu ute på gräsmattan och sover.

Hon går lös nästan hela tiden när vi går på promenad utan problem. All lydnad som jag försökt få i henne utan framgång verkar helt plötsligt ramlat på plats. Är det "efter-löpet-koma"? Jag kommer väl få ångra mig bittert att jag skrev detta men jag nästan saknar min vilde. När kommer bakslaget tro?


Idag har det varit en härlig vårdag!
Vi har tränat lite lydnad och Mitzi har letat godis som jag gömt i barken på björken, hon brukar gilla det. Sen har Mitzi slappat och halvbadat.
Lite bilder:

 

 

     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mitzithehovawart - 20 juni 2013 09:15


Önskar Mitzi & Co!  

Av mitzithehovawart - 11 juni 2013 22:45


I helgen var vi på personsökkurs. Det var otroligt roligt tyckte både Mitzi och vi. Mitzi var väldigt motiverad, kanske till och med lite övertaggad så hon blev aningen okoncentrerad stundvis. Det var verkligen roligt att det var så olika hundtyper m...

Av mitzithehovawart - 15 maj 2013 21:24

Idag provade vi en ny aktivitet som omväxling till det vanliga godisletandet. Jag hade sparat tomma toarullar som jag fyllde med bitar av blodpudding och band fast snören i. Sen gick jag ut och satte upp dem i äppelträden som vi har utanför. toarulla...

Av mitzithehovawart - 18 april 2013 09:32

Jag hittade några gamla bilder från när vi var ute i "spårskogen" i höstas som jag tänkte visa.           Fästingplock. Tror vi fick ihop 20-25 fästingar den här gången!         ...

Av mitzithehovawart - 18 april 2013 09:15

Jag har inte tyckt att Mitzi har växt speciellt mycket, mer än breddat sig, sen i höstas. Så var det inte upptäckte jag när det var dags att sätta på henne regntäcket som hon hade i höstas.Jag var tvungen att mäta henne när jag såg hur regntäcket sat...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards