mitzithehovawart

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av mitzithehovawart - 15 juni 2012 19:45

Mitzi the hovawart är tillbaka i gammal god form. Det måste ha varit någon slags skendräktighet/"löpkoma" eller annat när hon var så lugn och timid ett tag.
Nä nu jäklar är det de gamla takterna som sitter i, får väl börja kalla henne "MitziBITZI" igen. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig haha. Nej ärligt talat är jag ganska glad att hon är sitt vanliga vilda jag igen. Hon lyder iallafall bättre än hon gjorde innan löpet fortfarande.

T skulle flytta jollen/roddbåten idag så den står innanför den stora båten. Jag och Mitzi var på den stora för jag skulle fixa kapellet för kvällen. Vi har ju tränat "backa" i några dagar och jag vet inte om hon var inspirerad av det men Mitzi stod på skarndäcket (kanten på båten där man kan gå) och kollade ner på husse när hon började backa i helt galen fart (båten är 10,5 meter). Hon backade längs hela skarndäcket och gör en snygg 90 graders vändning runt däckskanten och hoppar av båten och till husse i jollen.
Hon såg ut som en cirkushund, jag skulle gjort vad som helst för något att filma med! Jag sitter faktiskt fortfarande med munnen lite halvöppen av häpnad.


Tjoho!

Image9

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards