mitzithehovawart

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av mitzithehovawart - 15 maj 2013 21:24

Idag provade vi en ny aktivitet som omväxling till det vanliga godisletandet. Jag hade sparat tomma toarullar som jag fyllde med bitar av blodpudding och band fast snören i. Sen gick jag ut och satte upp dem i äppelträden som vi har utanför. toarullarna kilade jag fast i grenklykor eller bara lade på lämpligt ställe och snörena fick hänga ner. Tanken var att Mitzi skulle få klura ut att hon skulle dra i snörena för att få ner rullarna med godis.

Det var en kakbit för henne, jag trodde att det skulle vara klurigare än det var för henne. Hon fattade direkt att hon skulle dra i snörena, fast trots att det inte var någon direkt utmaning för henne så tyckte hon det var jättekul så det kommer vi att göra om.


Vi har också börjat "inkörningen idag. Det gick ganska bra, hon brydde sig inte nämnvärt om att hon hade en nomesele och släpade ett långt rep. Problemet var väl att hon efter en stund ansåg att hon var ute på promenad som vanligt. Vi har ju kört en hel del linträning så det blir väl nästan samma sak för henne.

Jag ska börja träna höger och vänster ordentligt också.


"Toarulle i träd-sök"   


        




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards